My travels

Fotoverslag Italië #3

In mijn derde en laatste fotoverslag van Italië neem ik je mee naar Milaan. Dennis en ik reisden gedurende onze vakantie steeds weer een stukje noordelijker. Zo hoefden we op de terugweg niet zo ver meer terug te rijden – al is 1000 km ook best een eindje. We besloten daarom onze vakantie in stijl af te sluiten in een luxe hotel in Milaan. Daar konden we nog heerlijk uitrusten en natuurlijk shoppen!

Van Pisa naar Milaan stonden we in een lange file, maar we mogen niet klagen; het is de enige file die we in heel onze vakantie hebben gehad. En wat doe je als je in de file staat? Juist, foto’s maken, van de omgeving en natuurlijk mocht een carselfie niet ontbreken.

20150822_114456

20150822_163658

Na eventjes zoeken, kwamen we bij ons hotel. De verkeerssituatie is namelijk gewijzigd en dat was nog niet verwerkt in het navigatiesysteem. Gelukkig is het hotel paars, dat viel lekker op. En ik kan je vertellen, niet alleen de buitenkant is paars. Binnen zijn er ook allerlei paarse accenten. Zelfs de voegen van de tegeltjes in de badkamer waren paars. Je moet dus geen hekel hebben aan die kleur.
Het hotel ligt buiten het centrum, maar vlakbij een metrostation, daar hebben we bewust voor gekozen. Zo hoefden we niet met de auto door het centrum en met de metro waren we met een kwartier in hartje Milaan. Ideaal.

20150822_203902

Toen we gingen boeken was er een goede aanbieding, waardoor we voor dit hotel kozen. Anders kostte het een klein vermogen. Toen we er aankwamen, zagen we ook gelijk waarom het was afgeprijsd. Het hoofdgebouw was klaar, maar de twee andere gebouwen werden nog gerenoveerd. Ook het zwembad was nog niet klaar. Niet erg hoor, wij kwamen er vooral om te slapen, verder brachten wij onze tijd door in het centrum.

20150822_193158

’s Avonds brachten we gelijk een bezoekje aan Milaan. De zon ging langzaam onder en lichtte precies de Dom uit.

De volgende dag gingen we terug naar het centrum om cultuur te snuiven. Echte cultuur én winkelcultuur, natuurlijk. Helaas was het die dag niet zulk lekker weer, het regende voortdurend. We wilden wel graag wat dingen bekijken, dus besloten we rond te gaan lopen, opzoek naar mooie gebouwen en plekjes.

20150823_113107

Na een tijdje lopen kwamen we in een enorm park. Helaas regende het nog steeds, dus konden we niet lekker op het gras gaan liggen om te relaxen. Wel hebben we fijn rondgelopen. Er stonden genoeg bomen, om onder te staan – lopen – zo bleven we toch een beetje droog.

In het water zaten allerlei diertjes, zelf schildpadden. Helaas lukte het me niet om die vast te leggen.
Na de wandeling in het park, waren we toch behoorlijk nat. Dus besloten we om de rest van de cultuur van Milaan te gaan ontdekken en lekker te gaan winkelen. Wat ik heb gekocht, heb je al kunnen zien in mijn shoplog.

De volgende dag vertrokken we al vroeg richting Nederland. Onderweg hebben geen files gehad en na ruim 10 uur rijden waren we weer thuis. En hoe leuk de vakantie ook is geweest, het is ook altijd weer fijn om thuis te komen.

Ik hoop dat je hebt genoten van mijn Italië fotoverslagen. Binnenkort ga ik naar Kopenhagen – verjaardagscadeautje van Dennis – dus daar zal ik zeker weten ook over schrijven.
Liefs, Evelien

Dit vind je misschien ook leuk