My travels

Fotoverslag Italië 2015 #1

Daar zaten we dan, 3 weken geleden om 4:15 uur, in de auto klaar om te gaan vertrekken. De auto was vol geladen met voornamelijk kampeerspullen en voor de rest één weekendtas met kleren voor ons allebei voor bijna 2 weken. Best knap van ons, vind ik. Nog even de navigatie instellen, het vignet op de goede manier op plakken, de stoel goed zetten en we waren klaar om te vertrekken. Op naar Italië voor een fijne vakantie, lekker eten én tijd met elkaar.

20150824_110118

De heenreis ging voortvarend. In het begin was Dennis nog wel moe, maar na wat spelletjes om elkaar wakker te houden en een kop koffie ging het een stuk beter. Dennis was goed wakker en wist zijn gaspedaal goed te vinden. Niet té goed hoor, don’t worry, hij heeft zich netjes aan de snelheid gehouden ;-). We hadden geen files, waardoor we ’s middags om half 3 al Italië binnen reden. Een tussenstop in Zwitserland was dus niet nodig. We besloten gelijk door te rijden naar de camping die we hadden uitgezocht. Daar kwamen we om 18:30 uur aan. Helaas bleek toen we daar aan kwamen dat de camping zo ongeveer aan de snelweg lag. Dit vonden we maar niks, dus besloten we verder te rijden, we zouden vast wel andere campings tegenkomen. Dit viel helaas vies tegen. De volgende camping waar we kwamen leek namelijk meer op een circusterrein, inclusief pipowagens, exclusief bomen. Weer verder rijden dan maar. Op de volgende camping mochten we onze tent niet neerzetten, want deze was ‘te groot’. Uiteindelijk werd het donker en konden we onze tent natuurlijk niet meer opzetten. Dus besloten we opzoek te gaan naar een hotel. Deze waren allemaal vol. Vier én een half uur – ik herhaal, vier én een half uur – hebben we gezocht naar een camping/hotel, waarna we terecht zijn gekomen in een prachtig, maar veel te duur hotel. Het was 23:30 uur, we waren inmiddels doorgereden tot het zuiden van Toscane en hadden al zo`n 19 uur gereden. Je kunt je voorstellen dat het bed enorm lekker lag.

20150820_174329

Na een heerlijke nachtrust en goed ontbijt stapten we weer in de auto, op weg naar een camping die we de avond daarvoor in het donker al hadden gespot. Gelukkig was dit maar 20 minuten rijden vanaf het hotel. Daar mochten we een plek uitzoeken. We besloten voor een plek te gaan met wat bomen, maar ook zon. In de hitte zette we onze tent op, hier zouden we de komende week in ieder geval blijven. Dus maakte ik het gezellig met een tafelkleedje, hihi. Nadat er verschillende mensen over onze scheerlijnen waren gevallen – oeps -, hingen we er gele doekjes aan, zo waren ze beter zichtbaar.

20150817_134759

De eerste dagen hebben we vooral gerelaxt. We moesten echt even bijkomen van de drukke werkweken én natuurlijk de vermoeiende eerste reisdag. We genoten van de momenten die we op het strand konden doorbrengen, lazen boeken en deden spelletjes.

20150815_114927

Op zaterdag – 15 augustus – bezochten we Siena. Een prachtige, kleine, Romeinse stad met veel knusse straatjes, die uitkomen op Piazza del Campo. Dit is het grote stadsplein met daaraan het stadhuis en Torre del Mangia – de klokkentoren van Siena, die je hierboven ziet. Het plein is onder meer bekend omdat hier de Palio delle contrade wordt gehouden, een paardenrace die twee keer per jaar plaatsvindt op 2 juli en 16 augustus. Om het plein heen ligt dan ook een baan met zand, waar de paarden rennen. Één dag nadat wij er waren zou de paardenrace plaatsvinden, dus waren er al allerlei voorbereidingen getroffen.

Zo waren de tribunes al opgebouwd en hingen er overal al vlaggen. Deze vlaggen horen bij de verschillende wijken van Siena, in totaal zijn er 17. Ieder jaar doen 10 van die 17 wijken mee aan de paardenrace – de Palio. Ieder jaar wordt er door iedere wijk een ruiter gehuurd om mee te doen aan de race, zij racen dan voor die bepaalde wijk. De inwoners van de verschillende wijken, hangen de vlag van hun wijk uit, dragen ‘hun’ sjaaltje en maken muziek.

De dag dat wij er waren, werd er al een oefenrace gehouden – deze hebben wij gemist, helaas – liep iedereen al met sjaaltjes van hun wijk en werd er muziek gemaakt door verschillende ‘gildes’. Super leuk en sfeervol én het was een leuke verrassing, want wij wisten niet dat de paardenrace de volgende dag plaats zou vinden.

De plattegrond van Siena, want wij wilden natuurlijk geen highlight missen.

Nadat we wat highlights hadden bezocht, besloten we gewoon lekker door de straatjes te gaan struinen. We kwamen toen op een plek met een prachtig uitzicht op de stad. Vanuit hier konden we de Torre del Mangia zien en de mooie Duomo di Siena – de dom van Siena – gebouwd in Italiaanse gotische stijl.

20150815_134750

Natuurlijk moesten we op deze mooie plek een foto samen maken.

20150815_133708

20150815_134350

Én natuurlijk panoramafoto’s, waar heel het uitzicht op staat – en ik ook twee keer. Weet iemand trouwens hoe je die fatsoenlijk af kan laten drukken, zodat ze niet zo smal zijn?
Na nog wat te hebben gegeten en geshopt, besloten we terug te gaan naar de camping. Maar goed ook, want toen we net in de auto zaten, kwamen het met bakken uit de lucht. We hebben zelfs de auto aan de kant moeten zetten, omdat we niets meer konden zien. Uiteindelijk zijn we veilig op de camping gekomen en hebben we nog genoten van een fijne spelletjesavond.

Dit waren de eerste dagen van mijn vakantie in Italië, deel 2 volgt snel!
X Evelien

Dit vind je misschien ook leuk

Laat een reactie achter

14 reacties

Desiree
    september 2, 2015 at 9:22 am

Wat een prachtige lijst met foto’s! Het ziet er echt heel mooi uit

Deisy
    september 2, 2015 at 10:13 am

Wat een fijn verslag en mooie foto’s zeg 🙂 Ik heb dat dus ook altijd als ik op vakantie ga dat ik even bij moet komen en in mijn vakantieritme moet komen, raar eigenlijk hea? Ik ben nu in ieder geval al heel erg benieuwd naar je volgende deel. X

Evelien
      september 6, 2015 at 10:19 am

Eigenlijk heel raar, hihi. Maar we waren zo toe aan vakantie allebei en moesten gewoon echt even in het ritme komen van zen worden.

thebeautyblognl
    september 2, 2015 at 10:19 am

Italië is zo mooi! Mooie foto’s! xx

Manon
    september 2, 2015 at 12:53 pm

Wat een mooie foto’s!

Anne
    september 2, 2015 at 3:41 pm

Oh, wat mooi! Ik ben echt dol op Italië. Je hebt me met deze foto’s en dit verslag echt even weer meegevoerd naar onze vakantie van deze zomer… bij het Gardameer. Maar toch, wat heerlijk!

Evelien
      september 6, 2015 at 10:19 am

Wat een lieve reactie! Italië is echt een heerlijk land met heerlijk eten, ik hou er van!

Tessa
    september 2, 2015 at 4:33 pm

Wat een leuke foto’s! Wat balen dat de eerste camping tegen viel en jullie nog 4 en een half uur hebben moeten doorrijden! Ik ben benieuwd naar het 2e deel

bymarlayne
    september 2, 2015 at 7:08 pm

Wat een leuke foto’s heb je gemaakt! 🙂

Anita
    september 2, 2015 at 8:14 pm

Wat een heerlijk verslag! Leuke foto van jullie samen 🙂

Floor
    september 6, 2015 at 11:59 am

Wat een heerlijk verslag! Ben benieuwd naar deel 2!

Taïs
    september 6, 2015 at 4:38 pm

Ooh, wat een leuke reis hebben jullie gemaakt! Ik ontdekte dit jaar Italië voor het eerst en ik was meteen verliefd. Nu ik je foto’s hier bekijk heb ik al meteen zin om terug te gaan. Smaakte dus naar meer ;-). Ik moest best een beetje lachen met je zoektocht naar een slaapplek, dat is nu eens écht iets wat ons ook zou overkomen.. Ik kijk al uit naar meer foto’s!

Linda
    september 8, 2015 at 7:37 pm

Pfoe wat een geluk dat jullie uiteindelijk toch een plek vonden om te slapen! Lijkt me heel frustrerend. De foto’s zien er in ieder geval heel mooi uit, Sienna lijkt me een mooie stad!

Sas
    september 9, 2015 at 1:42 pm

Klinkt heerlijk! Erg mooie foto’s van Italië zeg… Vooral die van jou bij het water<3
    Ik was in 2007 in Italië, voor het eerst. Ik zou er zeker nog een keer heen willen. Naar Rome ofzo. Lijkt me prachtig 🙂