My travels

Fotoverslag Italië 2015 #2

Een paar weken geleden kon je al het eerste verslag van mijn roadtrip naar en door Italië lezen. Vandaag volgt deel 2. In dit verslag vertel ik je over mijn bezoekjes aan Florence en Pisa, waar natuurlijk even dé toeristenfoto werd gemaakt. Ben je benieuwd naar de verhalen en foto’s? Lees dan zeker verder!

Een deel van de foto’s is met mijn Canon 600D gemaakt en het andere deel met mijn telefoon. Er zit daarom een verschil van kwaliteit in de foto’s.

Processed with VSCOcam with hb1 preset

Na wat bewolkte dagen was het weer eens een dag écht lekker weer. We besloten die dag op het strand door te brengen en ’s avonds over het strand naar het dorpje verderop te lopen. Deze afstand was toch langer dan we dachten – we hebben zeker een uur over het strand gelopen – maar dat was helemaal niet erg. We genoten van elkaar, gezellige gesprekken en het uitzicht. Na een hapje te hebben gegeten moesten we natuurlijk ook nog terug. We wilden niet te laat teruggaan, want dan zouden we in het donker terug moeten lopen. Onderweg terug genoten we van een prachtige zonsondergang en de rust. Natuurlijk werd het wel snel donker en hebben we het laatste stuk in het pikkedonker terug moeten lopen. Dat heeft voor een hoop gegil en gelach gezorgd.

Na een nacht met regen en onweer, en dan bedoel ik ook echt regen en onweer, besloten we woensdag naar Florence te gaan. Er was die dag regen voorspeld en we wilden dan liever in een stad zijn dan op de camping bij onze tent. Dus nadat wij onze waslijn ter beschikking hadden gesteld aan onze buren, die ’s nachts compleet waren natgeregend in hun tent, stapten wij in de auto richting Florence.
We bezochten daar de Basilica di San Lorenzo met een mooie (klooster)tuin er bij. Aan de muren van de tuin hingen allerlei – Bijbelse? – teksten, heel mooi om te zien.

Toen we net in Florece waren aangekomen, belde de vader van Dennis op om te vertellen dat er iemand uit onze omgeving was overleden. In de kerk staken we daarom een kaarsje aan.

Toen we verder liepen kwamen we bij de Basilica di Santa Maria del Fiore, ofwel de Duomo. Dit is hét symbool van Florence en enorm groot. Helaas stond er een enorm lange rij en zagen we een regenbui naderen, dus besloten we niet in de rij te gaan staan. Uiteindelijk een goede keuze, want even later begon het enorm hard te regenen en dat stopte ook niet meer. Nu moeten we dus nog een keer terug om de binnenkant te bezichtigen – hè wat rot ;-).

20150819_194843

Nadat we wat uurtjes door Florence hebben gelopen, besloten we terug te gaan. We hadden al veel gezien en hadden geen zin meer om nat te regenen. Op de terugweg moesten we over deze weg. Op de foto zie je het misschien niet zo goed, maar de weg liep hartstikke scheef en zat vol met gaten. Niet heel fijn om over te rijden.

20150819_200735

’s Avonds gingen we nog even in het dorpje vlakbij onze camping eten. Daar aten we de lekkere pizza die we ooit hebben gehad en hadden we een leuk uitzicht op bootjes.

20150821_151935

Op vrijdag pakten we ons hele hebben en houden in en gingen we een stuk noordelijker, naar Pisa. Hier bleven we een nachtje. Natuurlijk moesten we de toren bekijken. Vanuit ons hotel konden we al een stuk van de toren zien en toen we ons hotel uitliepen, stonden we binnen 1 minuut al bij de toren, ideaal. Natuurlijk moesten we allerlei toeristische foto’s maken. Hierboven wilde ik de toren aantikken, maar dat mislukte, haha.

En natuurlijk moest ik de toren ook weer recht duwen. Ik kan je vertellen dat het maken van deze foto een hele opgave was. Ik stond namelijk – heel instabiel – op een paaltje en Dennis moest mij allerlei aanwijzingen geven over hoe ik mijn handen moest houden. Het is dan ook niet helemaal gelukt, maar we hebben er wel veel lol om gehad.

20150821_204515

Na het bezoeken van de toren hebben we nog wat door de straten van Pisa gestruind. Er is verder niet heel veel te beleven in Pisa, dus het was maar goed dat we alleen die middag en nacht zouden blijven. ’s Avonds gingen we samen uiteten om te vieren dat we 2.5 jaar samen waren én om onze nieuwe banen te vieren. Dat hadden we namelijk in de drukte thuis nog niet gedaan. We hebben daar uren gezeten, wijntjes gedronken en genoten van lekker eten. Het was een ontzettend fijne avond. En na al dat eten en drinken, kropen we na ruim een week in een écht bed: heerlijk! De volgende dag gingen we richting Milaan, maar dat zie je in mijn volgende verslag.

X Evelien

Dit vind je misschien ook leuk

Laat een reactie achter

12 reacties

thebeautyblognl
    september 28, 2015 at 8:09 am

prachtige foto’s! Super leuk om te zien!

Desiree
    september 28, 2015 at 9:08 am

Oh wauw wat mooi om te zien! En gefeliciteerd met jullie 2.5 jarig samen zijn. Als ik al die prachtige foto’s zie, krijg ik spontaan heimwee naar mijn eigen vakantie!

Angela
    september 28, 2015 at 10:39 am

Wat een prachtige foto’s! En gefeliciteerd met je 2,5 jaar samenzijn <3! 🙂 Ik wil daar ook wel naar op vakantie, leuk joh!

Manon
    september 28, 2015 at 11:37 am

Wat een mooie foto’s. Het ziet er prachtig uit daar en gefeliciteerd met jullie 2,5 jaar samenzijn!

Evelyne
    september 28, 2015 at 1:09 pm

Hé, ik heb ook een Canon 600D 😀 Mooie foto’s 😉

Elsbet | La Vie Pure
    september 28, 2015 at 1:23 pm

Ah, zag er leuk uit!

Tais
    september 28, 2015 at 4:17 pm

Oh wat een leuk verslag weer! Ik keek er al een tijdje naar uit want ik had ook zo genoten van je vorige verslag! Ik heb op slag weer zin om zelf richting Italië te vertrekken. Heel leuk dat je het in dagboek-vorm vertelt, plezierig om te lezen! En proficiat met jullie 2,5 jaar samen zijn 🙂

Nina Simplynspecial
    september 28, 2015 at 7:43 pm

Oh wat een heerlijke vakantiefoto’s! Ik krijg er gewoon echt een vakantiestemming van <3 Die foto met de toren is echt heel leuk!

Sas
    september 30, 2015 at 9:50 am

Oh wauw. Dit lijkt me echt super indrukwekkend! Ik zou zeker nog eens naar Italië willen, prachtig land met een fijne sfeer.

Linda
    oktober 7, 2015 at 10:04 am

Leuk om te zien weer! Blijft leuk he van die cheesy foto’s maken 😉

Nina Simplynspecial
    oktober 10, 2015 at 11:47 pm

Evelien waar ben je? Ik mis je blogjes 🙂 liefs Nina

Evelien
      oktober 11, 2015 at 10:49 am

Aah wat lief! Ik heb het zo druk gehad (fulltime werken, ouderavonden en zelfs in het weekend voor mijn werk bezig geweest), maar ik ben as we speak nu bezig met blogs te typen! 😀