My travels Reizen

Ibiza part III: dag 7 – 8

Op zaterdag stapten we al vroeg op de scooter richting Es Canar om de hippiemarkt te bezoeken. Wanneer je Es Canar binnenrijdt kun je al niet meer om de markt heen. Bussen vol toeristen worden er heen gebracht en verkeersregelaars regelen het parkeren. We waren blij dat we daar al vroegen waren, omdat het toen nog niet zo druk was. We hebben daar heerlijk rondgelopen en de kraampjes bekeken. Je vindt hier vooral veel sieraden, maar ook kleding, tassen en huisaccessoires. Goedkoop is het niet, maar wel erg leuk om te kijken en toch wat leuke dingetjes te scoren. Er was ook een hippie die zelf een draaimolen had gemaakt van een parasol. Daar had hij diertjes aangemaakt van oude rubberen banden en door te fietsen ging de draaimolen rond. Hoe creatief! Rond 12:00 uur was het super druk en heel warm, maar gelukkig hadden wij toen heel de markt al gehad en besloten verder te rijden.

We reden, via bergwegen met flinke haarspeldbochten, door naar Cala de Sant Vicent, een prachtig strand wat zo op een ansichtkaart zou kunnen staan. Daar hebben we even rondgelopen, om vervolgens door te rijden naar Portinatx. Een strand dat volgens velen ons werd aangeraden, omdat het zo mooi is. En inderdaad, wauw, een prachtig strand. Het is dat ons hotel zich hier ver vandaan bevond, anders waren we zeker eens teruggegaan om daar een dagje te relaxen op het strand.

Vanuit Portinatx reden we door naar Platja de Sant Miquel. Volgens de reisleiding was het namelijk leuk om, wanneer je in de buurt was, de grotten te bezoeken. We waren redelijk in de buurt, dus besloten we dat te doen. Wat een tegenvaller was dat! De rondleiding in de druipsteengrotten zou volgens het bord en de gids zelf 40 minuten duren. Na 20 minuten stonden we al weer buiten. In de grotten zelf vertelde de gids wel enthousiast zijn verhaal, wat wel leuk was om naar te luisteren. Maar verder vonden wij dat de grotten erg toeristisch waren gemaakt. Overal waren verschillende kleuren licht en de regenval, die werd nagebootst, werd ondersteund door muziek en allerlei soorten discolicht. Helaas.

Na het bezoek aan de grotten en al vele kilometers te hebben gereden, besloten we terug te rijden naar het hotel. Om de volgende dag weer op tijd op de scooter te stappen om allerlei stranden te bezoeken.

De eerste bestemming van onze strandentrip was Platja d’en Bossa. Dit ‘familiestrand’ ligt vlakbij Ibizastad en heeft, net als de rest van de stranden op Ibiza, prachtig, helder, blauw water. Vanuit daar zijn we, in ongeveer een kwartier, doorgereden naar Platja de ses Salines. Ook wel het celebritystrand genoemd. Hier vind je allerlei soorten mensen van hippies tot gezinnen, van nudisten tot the rich and famous (die bekenden hebben wij alleen niet gezien). Het strand bevindt zich in een prachtig natuurgebied en wanneer je er naartoe rijdt, rijd je tussen de zoutmeren door, waar ‘Sal de Ibiza’ wordt gewonnen.

Na het bezoekje aan ses Salines zijn we zonder een echt plan verder gaan rijden, opzoek naar strandjes. We hebben vele strandjes gezien, maar veel van veraf, doordat de stranden voor ons onbereikbaar waren. We moesten met de scooter nog een flinke weg naar beneden. Een weg die alleen maar uit kiezelstenen bestond. Geen goed idee. Uiteindelijk kwamen we uit bij Cala Tarida, ook een mooi strand, maar ontzettend druk. Dus reden we weer verder (uiteindelijk bleek dit terug te zijn, haha) naar Cala Vadella. Een prachtig strand met leuke strandtentjes. Hier hebben we heerlijk gegeten en gerelaxt, om uiteindelijk ‘huiswaarts’ te keren.

Dit was alweer het verslag van dag 7 en 8. Deze week komt het verslag van de laatste dagen nog online. X Evelien

Dit vind je misschien ook leuk