My travels Reizen

Ibiza part I: dag 1 – 5

Ik ben alweer een aantal dagen terug van een heerlijke vakantie. Wat heb ik, samen met Dennis, genoten van het prachtige Ibiza. Dat wil ik natuurlijk niet allemaal voor mezelf houden, dus heb ik vandaag het eerste Ibizaverslag voor jullie, om jullie mee laten genieten.

(Yes, een typische toeristenfoto!)
Op zondag vlogen we om 5:00 uur ’s ochtends vanaf Schiphol richting Ibiza. Van de vlucht heb ik weinig meegekregen, omdat ik de gehele vlucht heb geslapen. We moesten namelijk om 3:00 uur al op Schiphol zijn, dus om 1:30 van huis weg. Je begrijpt, we hebben een nachtje doorgehaald. Nadat we om 9:15 uur in het hotel waren, hebben we ingecheckt en kregen we om 10:00 uur ons bandje, zodat we konden eten en drinken. Helaas konden we nog niet op de kamer en was het ontbijt net afgelopen. We hebben ons in een kleedruimte om kunnen kleden en zijn daarna lekker aan het zwembad gaan liggen, waar we in slaap zijn gevallen. Toen we wakker werden, konden we gaan lunchen, kregen we de sleutel van onze kamer en zijn we daarna de omgeving van het hotel gaan verkennen. Zondag was dus vooral een dag om bij te komen van de reis.

Op maandag zijn we ’s ochtends naar het strandje (Port Torrent) vlakbij het hotel gegaan. Hier hebben we heerlijk gelegen tot een uur of één, waarna we zijn gaan lunchen en omkleden om naar Sant Antonio te gaan. Je kon daar vanaf het strand met de watertaxi naar toe. In Sant Antonio werden we overdonderd door de velen Britten, waar Sant Antonio om bekend staat, de proppers en verkopers, die allemaal iets van je willen. Algauw kwamen we tot de conclusie dat we daar ‘niet thuis horen’ en zijn we na een paar uurtjes weer met de watertaxi terug gegaan.
De volgende dag hebben we lekker rustig aan gedaan. Doordat we zondag bij het zwembad in slaap waren gevallen, hadden we de welkomstbijeenkomst gemist, dus gingen we die dag daar alsnog heen. We wilden namelijk graag wat informatie over excursies en het huren van een scooter. Nadat we dat allemaal hadden geregeld, zijn we naar het strand gegaan en hebben we daar heerlijk gelegen en gelezen.

Woensdag was het opnieuw tijd voor een vaart met de watertaxi, maar dit keer de andere kant op richting Cala Bassa. Dit is een van de mooiste stranden van Ibiza, vertelde de reisleidster. En inderdaad, wauw, wat een prachtig strand! Het water was helder blauw, omgeven door rotsen, een fijn zandstrand en daar achter een bos. Dennis was helemaal in zijn element, doordat het hem aan Curaçao deed denken, waar hij een half jaar heeft gewoond. Een duikbril was niet nodig, je zag de vissen met het blote oog zwemmen. Een ding was toen al zeker; hier zouden we zeker nog terug komen.

Donderdag werden we aan het eind van de middag opgehaald voor een sunsetvaart met de catamaran. Met de catamaran voeren we naar Formentera, een ander eilandje vlakbij Ibiza. Met de wind in de zeilen voeren we daar in 1,5 uur naar toe onder het genot van een lekker drankje en prachtig uitzicht. Op Formentera kregen we anderhalf uur de tijd om rond te kijken en te zwemmen. Het water was ook hier prachtig blauw!
Na deze stop gingen we weer terug op de boot om daar te barbecueën en weer rustig terug te varen. Na een kwartier varen stopten we nog eens ‘midden’ op zee, om daar van de catamaran af te duiken. Super gaaf, maar ook super spannend, doordat mensen in de problemen raakten door de stroming. Het lukten ze niet om terug te zwemmen naar de catamaran, dus hebben anderen hun hoofd omhoog gehouden en voer de catamaran naar hun. Iedereen keek gespannen toe en uiteindelijk was iedereen weer veilig aan boord om tijdens zonsondergang terug te kunnen varen naar Ibiza. Er was een dj aan boord en werd flink gedanst; de geslaagde dag en het leven moest natuurlijk gevierd worden.

Zoals je hebt kunnen lezen, hebben we de eerste vijf dagen rustig aan gedaan en vooral heerlijk gerelaxt. De dagen erna waren wat avontuurlijker en hebben we veel gezien en gedaan, maar dat lezen jullie in deel 2.

X Evelien

Dit vind je misschien ook leuk

Laat een reactie achter

14 reacties

Kimberley
    juli 26, 2014 at 3:59 pm

Oh, wat klinkt het fijn, zeg!
    En wat heb je leuke foto’s gemaakt.
    Volgens mij hebben jullie volop genoten!
    En groot gelijk, haha.

Svenja
    juli 26, 2014 at 6:02 pm

Wat een heerlijk verslag met prachtige foto’s <3 En lekker rustig aan doen hoort bij een vakantie! Ben nu al benieuwd naar je volgende deel!

Teddy
    juli 26, 2014 at 10:47 pm

Klinkt alsof je het enorm naar je zin hebt gehad! mooie foto’s ook

De Zuinige Student
    juli 26, 2014 at 11:23 pm

Wat een leuk verslag heb je geschreven. De foto’s zijn ook al zo mooi en laten ons meegenieten van de sfeer. Ik verheug me nu al op het tweede deel!
    Fijn om te lezen dat jullie vakantie zo goed geslaagd is.

Cynthiiaa
    juli 27, 2014 at 1:36 am

Oh my god, those pictures! Wat een geweldige foto’s en ook hoe je alles omschrijft, heerlijk. Sowieso Ibiza.. hello gorgeous vakantie en heerlijke temperaturen! Zeilen met een prachtig uitzicht? Wow, dat zal wel ja! Wel gevaarlijk dat je er vanaf ging duiken hoor, lef hebben dame! Maar alsnog lijkt mij dat ook wel leuk, want zoiets maak je niet snel weer mee + de zee is daar FAB! Goed om te lezen dat je een amazing vakantie hebt gehad! ^^

Anne Solveig
    juli 27, 2014 at 9:24 am

Wat een leuk verslagje! En leuke foto’s!

Irma
    juli 27, 2014 at 11:39 am

Ibiza, hoe heerlijk is het daar! Leuk verslag, fijne foto’s. 🙂

Lisette
    juli 27, 2014 at 4:43 pm

Wauw wat een droom locatie! Daar zou ik ook wel heen willen!

iiiThinkPink
    juli 27, 2014 at 9:20 pm

Leuke foto’s!

Sas
    juli 28, 2014 at 8:10 am

Wat heerlijk! Lijkt me echt een hele fijne vakantie. Ik ben benieuwd naar het volgende deel 🙂

Saskia
    juli 28, 2014 at 9:40 am

Wat een mooie foto’s. Het ziet er uit als een geweldige vakantie!

Eva Realitijd
    juli 28, 2014 at 10:23 am

Lap, dit doet me beseffen dat ik echt nood heb aan vakantie en om typische toeristenfoto’s te maken 😉

kredit bg bau münchen
      januari 28, 2017 at 8:26 pm

Yes, but the problem is that financial and occupational dangers don’t present the direct physical threat or challenge (though they may very materialize that way). Being attacked by a stranger in an alley is much more inline with a male’s primal danger reaction. Many of the problems modern man now contends with are dire but they are symbolic and disembodied. Especially now that the most recent economic meltdowns have disproportionately affected males…economic threats don’t elicit the same biological reactions that real life dangers can offer.

Kirsten
    juli 30, 2014 at 3:13 pm

Prachtig verslag van een zo te zien zeer geslaagde vakantie! Ik ga nu deel 2 lezen 😉